Zuiderhavenkerk

Hartelijk welkom op onze site. Wij willen ons in het kort aan u voorstellen.

Gereformeerde Gemeente Barendrecht

Onze gemeente bestaat sinds 1894. In 2004 is de gemeente verhuisd vanuit Rotterdam-Zuid (Mijnsherenplein) naar Barendrecht. In 2007 is het nieuwe kerkgebouw aan de Ploegwei in gebruik genomen. De Gereformeerde Gemeente van Barendrecht heeft ongeveer 400 leden en 300 doopleden.
De predikant van onze gemeente is sinds 23 februari 2022 ds. M. Joosse.

Zuiderhavenkerk Barendrecht wie zijn wij

Gereformeerde Gemeenten Landelijk

Onze gemeente behoort tot het kerkverband van de Gereformeerde Gemeenten. Dit kerkverband telt zo’n 150 gemeenten en ruim 100.000 (doop)leden. De gemeenten worden bediend door ongeveer 60 predikanten. De Gereformeerde Gemeenten zijn ontstaan in 1907 uit het samengaan van twee kerkverbanden. Ds. G.H. Kersten was een van de drijvende krachten achter de vereniging van deze twee kerkverbanden. De Gereformeerde Gemeenten kunnen getypeerd worden als reformatorisch.